24 Mayıs 2012 Perşembe

Tek Taş Kafası Neyin Kafası?


Ne zaman tek taşını gerine gerine gösteren bir kadın görsem aklıma hemen onun kendine bulduğu zavallı kocası ya da koca adayı gelir.

Bu zavallı koca (yahut koca adayı) son yılların klişesi olan tek taşa kendini fazlasıyla kaptırmanın etkisiyle geri zekalılık hanesine artı puanlar eklerken, aynı geri zekalılık puanına sahip dişi kişisi ise sosyal statü hanesine bu tek taşı altın harflerle işler. 

El-alemin tek taşından sana ne be kadın! dediğinizi duyar gibiyim. Sevgili can okur, güzel okur benim anlamadığım şey şu; 3 liraya aldığı tek taşı 5 lira diye sosyal çevresine övünerek göstermek! Daha da anlamadığım şey ise şu; o pırlantaya verdiği 3-4 maaşı yahut bazen daha bile fazlasını bir daha çok zor bir arada görecek olması.

Şöyle; mesela İstanbul'un 2. ya da 3. sınıf bir semtinde oturuyor, çocuk doğuruyor ama maddi sıkıntılardan dolayı çalışmak zorunda bu yüzden çocuğuna anası bakıyor ama elinde dairesinin 2 yıllık aidatını karşılayacak tek taşı var! Ben bunda övünülecek hiç bir şey göremiyorum. Görsem görsem sen ve kocanın enayiliğini ve toplum içinde kendinize oturacak yer bulamayışınızı görüyorum tek taş sever kadın.

Aile yoluna giden en önemli basamak olan evliliğin tek taşla yapılmasını ya da zorla tek taş istenilmesini çok saçma buluyorum temel'i sağlam atmamak gibi geliyor bana. Hele hele bir takım şeylere maddi değerler koyarak bu kutsal mertebeyi sosyal statü uğruna iyice küçültmek evlilik temeline dinamit koymak gibi geliyor. Ha derseniz Türkiye de bir çok kadının tek taşı var ve bilmemkaç senedir evliler bahsettiğim temel evliliğin uzun sürmesi değil ''mutlu'' sürmesidir sayın okur. 

Yazımı bitirirken sevgili erkek kişisine şunu söylemeyi bir borç bilirim: Anam babam bir kız sürekli ''tek taş'' diye beyninin etini yiyorsa o kızı sakince aldığın yere bırak o genleri çocuğuna geçirtmediğin için şükret ve yoluna devam et.

2 yorum:

can dedi ki...

o gösteriş meraklısı tiplerden hep uzak durmalı

yerdenuzak dedi ki...

Israrla tek taş istemek bana da çok manasız geliyor...